המרחק החברתי האידיאולוגי

המרחק החברתי האידיאולוגי

מרחק חברתי-אידיאולוגי  הוא המרחק בין קבוצות מסוקרות ובין אנשי התקשורת, מרחק שנוצר על רקע הדמיון או השוני במאפייניהם. כאשר לא קיימים מאפיינים דומים – על רקע מין, סביבת מגורים, מעמד כלכלי-חברתי, העדפה מינית, גזע/עדה – נוצר ביניהם ריחוק, בעוד שמאפיינים דומים יוצרים קירבה. מידת הקירבה או הריחוק משפיעה על אופן הייצוג של הקבוצות החברתיות. כך, למשל, את הסיקור השלילי והסטריאוטיפי של השחורים, ההיספנים, הנשים, ההומוסקסואלים והעניים. בתקשורת האמריקנית מסבירים על רקע השוני בין המאפיינים של המשתייכים לקבוצות אלה ובין מאפייני האליטות התקשורתיות, המורכבות מגברים לבנים ממעמד בינוני-גבוה, הטרוסקסואלים וכדומה
          בישראל מתרחש תהליך דומה. מאפייני האליטה התקשורתית בישראל הם יהודים, אשכנזים, תל-אביבים,ירושלמים,וחילונים
מאפייני ערי הפיתוח, ההתנחלויות והאוכלוסייה הערבית שונים ממאפייני האליטות התקשורתיות. כך נוצר מרחק חברתי אידיאולוגי, המתבטא בדפוסי הסיקור של שלוש הקבוצות הללו בכמה אופנים
1.חוסר היכרות עם יישובי הקבוצה.
2.שימוש נרחב בסטריאוטיפים ובהכללות.
3.מדיניות ארגון התקשורת כלפי סיקור הקבוצות.
4.חוסר נכונות לאמץ את סדר-היום, ההגדרות, הערכים והטרמינולוגיה של הקבוצה החברתית.

:
תוצאת תמונה עבור תמונות של אנשים שוניםתוצאת תמונה עבור סטריאוטיפתוצאת תמונה עבור שחור לבןתוצאת תמונה עבור שחור ולבןתוצאת תמונה עבור תמונות של אנשים שונים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה