אמריקניזציה
תהליך של אימוץ נורמות אמריקניות בתחומים השונים, החל מתפיסות כלכליות ומדיניות שונות, שיטות מסחר בבורסה, תפיסות צרכניות שונות ועד לתפיסות בתחומי תרבות ותקשורת האופייניים לחברה האמריקנית. האימוץ של תרבות הצריכה, שהמזון המהיר של מקדונלדס הוא אחד מסממניו, יצר גם את הביטוי מקדונליזציה. גורם מרכזי לכך, אם כי לא היחיד, הוא העוצמה הכלכלית של אר"הב. בשנת 2007 מנתה אוכלוסיית ארה"ב כחמישה אחוזים מתושבי כדור הארץ אבל יצרה יותר מרבע מהתוצר העולמי הגולמי. להשוואה: סין מונה כעשרים אחוזים מאוכלוסיית כדור הארץ אבל יצרה קצת יותר מחמישה אחוזים מהתוצר. יתר על כן, התוצר המיצרפי של סין, הודו, רוסיה וברזיל שווה בערכו למחצית מהתוצר האמריקני. במקביל, ארה"ב מייצרת כל הזמן חידושים טכנולוגיים, מעמידה חוקרים ויוצרים חדשים באוניברסיטאות, פועלת בתחום היצירתיות הקולנועיות, הטלוויזיוניות והאופנה. כל אלה יוצרים אצל רבים בעולם את הרצון לחיקוי ורצון זה יימשך כנראה כל עוד לא תהייה חלופה ראויה לכל אלה
תהליך האמריקניזציה גם כולל תפיסות כלכליות ומדיניות, שיטות מסחר וקנייה ותפיסות בתחומי התרבות, כגון סרטים וסדרות. זה כולל גם את מבנה השפה בה אנו מדברים ושימוש בסלנג. בנוסף, שינוי בלבוש ללבוש שאופייני לחברה האמריקנית. תהליך האמריקניזציה הוא כלל עולמי והוא נעשה בהדרגתיות ומושפע מן התרבות האמריקאית. תהליך זה כולל אנשים/מקומות/תרבויות ופריטים שמשמשים אותנו ביום יום . לדוגמה: חברות כמו: "אפל", "מקדונלד'ס" וכו' כיום נמצאות לא רק באמריקה אלא ברחבי העולם .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה