תיאוריית הבניית מציאות
מציאות אובייקטיבית – המציאות כפי שהיא בפועל
מציאות סימבולית – המציאות כפי שמיוצגת / מתווכת על-ידי אמצעי התקשורת
מציאות סובייקטיבית – המציאות כפי שהיא נתפסת אצל הפרט לאחר תיווכם של אמצעי התקשורת. כלומר, התוצר/התמונה שאנו הצופים מרכיבים לנו בראש
אמצעי התקשורת אינם מתפקדים ואינם יכולים לתפקד כמראה
אמצעי התקשורת אינם משקפים את המציאות בצורה אובייקטיבית, מאוזנת ומדויקת ובכך משפיעים על הראיה הערכית והאידיאולוגית של הנמענים
אמצעי התקשורת מחזקים אמונות והתנהגויות
התקשורת מבנה מציאות – היא מסייעת בבניית תמונת עולם לנמענים החשופים לתכניה, זאת באמצעות הצגת מציאות שונה מהמציאות ה"ריאלית". לא פעם בני אדם לומדים על המציאות מתוך הקריאה, השמיעה וההתבוננות באמצעי תקשורת ההמונים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה