פרויקט בתקשורת:
דניאל גמליאל
נועה בן מויאל
אופיר ברש
טל גוזלן
עומר דדוש
יצאנו לסקור את פרויקט המצוינות של שכבת ז', בבית חינוך תיכון אזורי גליל מערבי.
בכתבנו התעמקנו ברצועות הנלמדות בשכבה - ספורט, תיאטרון, אומנות, ורובוטיקה.
הופתענו לגלות את כישרונם של התלמידים כבר בגיל צעיר כל כך.
כל תלמיד בחר ברצועה המועדפת עליו ושם הוא מצא את מקומו לבטא את כישרונותיו בתחום המועדף עליו ולהצליח במקצוע שהוא בוחר לעצמו ולא כמו במסגרת הלימודים הרגילה.
רובוטיקה (ילדי הרצועה מדברים)
תיאטרון (ילדי הרצועה מדברים)
ספורט (ילדי הרצועה מדברים)
ספורט (ילדי הרצועה מדברים)
שלבי המחקר:
תחילה עשינו עבודת חקר על רצועת מצוינות ,וביקשנו ממורי הרצועה לספר בקצרה על תהליך פועלם. יתרה מזאת שאלנו את מחנכת ורכזת שכבת ז' -איריס ברש מספר שאלות:
•ספרי לנו בכמה מילים על רצועת מצוינות של תלמידי שכבת ז':
רצועות המצוינות האישית זה אחד המרכיבים המרכזיים של "מצוינות לכל" הנהוגה בחטיבות הביניים, כאשר שני המרכיבים הנוספים הם החינוך האישי ומע"וף.
פרויקט זה מתחלק ל-6 רצועות מצוינות: רופאים צעירים, ספורט, אומנות, תיאטרון, רובוטיקה -ניוטק ועתודה, שבהם הילדים מתמחים ומתנסים בתחום החוזק שלהם.
•האם מסגרת פרויקט זה מעצים ומחכים את כיתות ז'?
בהחלט, רצועת המצוינות תורמת לביטחון העצמי של התלמיד ומעצימה את תחושת המצוינות והשייכות של התלמיד בבית ספר.
•האם התלמידים כמהים לשיעורים אלה ומחכים לשעות השבועיות שלהם?
כן, התלמידים מחכים לשעות אלו בקוצר רוח ונהנים מאוד בשיעורים האלה.
•כמה שעות בשבוע לומדים התלמידים במסלול זה?
התלמידים לומדים את המסלול 4 שעות בשבוע,כאשר זה מתחלק ליומיים שבכל יום הם מקבלים שעתיים של רצועות המצוינות.
•ספרי לנו בכמה מילים על רצועת מצוינות של תלמידי שכבת ז':
רצועות המצוינות האישית זה אחד המרכיבים המרכזיים של "מצוינות לכל" הנהוגה בחטיבות הביניים, כאשר שני המרכיבים הנוספים הם החינוך האישי ומע"וף.
פרויקט זה מתחלק ל-6 רצועות מצוינות: רופאים צעירים, ספורט, אומנות, תיאטרון, רובוטיקה -ניוטק ועתודה, שבהם הילדים מתמחים ומתנסים בתחום החוזק שלהם.
•האם מסגרת פרויקט זה מעצים ומחכים את כיתות ז'?
בהחלט, רצועת המצוינות תורמת לביטחון העצמי של התלמיד ומעצימה את תחושת המצוינות והשייכות של התלמיד בבית ספר.
•האם התלמידים כמהים לשיעורים אלה ומחכים לשעות השבועיות שלהם?
כן, התלמידים מחכים לשעות אלו בקוצר רוח ונהנים מאוד בשיעורים האלה.
•כמה שעות בשבוע לומדים התלמידים במסלול זה?
התלמידים לומדים את המסלול 4 שעות בשבוע,כאשר זה מתחלק ליומיים שבכל יום הם מקבלים שעתיים של רצועות המצוינות.
בין השאלות ששאלנו את ילדי ומורי הרצועה נשאלו השאלות-
1.איזה רצועה בחרתם?
2.למה בחרתם דווקא ברצועה זאת
3. ביקשנו מהם לספר קצת על מה לומדים בשיעור.
4. מה הרצועה נותנת להם, מה הם משיגים מהשיעורים האלה?
התשובות ששמענו מהמורים ותלמידים הפתיעו אותנו לטובה ,הם עזרו לנו להבין יותר את תועלת הפרויקט וכמה זה נותן להם כלים להמשך הדרך ותחושת ביטחון, ומאוד שמחנו לשמוע את התשובות שלהם.
עריכה:
שלבי העריכה התבצעו כך:
בהתחלה המורה מדבר ומסביר קצת על רצועת הרובוטיקה ,
ולאחר מכן ילדי הרצועה שנבחרו על ידי המורה ,מדברים על מה עושים כל תלמידי בשיתוף עם המורה ולמה הם בחרו באותה הרצועה ,והאם הם ממצים את עצמם באותה הרצועה ,ואיך מרגישים עם המורה.
נוסף על כך התלמידים והמורה הכניסו אותנו אל עולמם הפורה ,המסקרן והמדהים על הרובוטיקה, התאטרון והספורט ילדי הרובוטיקה שסיפרו לנו על התחרות בטכניון שהשתתפו בה והביאו גאווה רבה לבית הספר.
בעריכה רצינו להתמקד בעיקר ברובוטיקה בהדמיית המציאות של התלמידים על ידי כך שהראינו את פעילותם בנושא בכיתה ואת שמחתם הרבה לבוא ולעסוק ברובוטיקה עם המורה.
לאחר מכן בעריכה נוסיף את כתוביות הדיבור של המרואיינים, את שמו של המרואיין ואת כיתתו והרצועה שבחר לעסוק בה.
צילום:
•תחילה חיפשנו את תלמידי הרצועה , ובדקנו מי מהם רוצה להצטלם.•חיפשנו את הרקע המתאים לאותה רצועה וסידרנו שם.
-רובוטיקה: ברקע של מעבדת האשכול עם כל התוצרים שלהם .
-ספורט: צילמנו ילדים במגרש בפעילות ספורטיבית.
-תאטרון: צילמנו בחדר חזרות ,וחדר תלבושות של תלמידי הרצועה.
•נוסף על כך ראיינו את מורי הרצועה על התהליך שהם עושים עם תלמידיהם.
•צילמנו גם את התלמידים עוסקים ברצועה שבחרו ,שישמש אותנו בהשך העריכה להמחשת והדמיית הרצועה הנבחרת.
•בצילום התמקדנו בשלל זוויות צילום ,שישרתו אותנו לאחר מכן לערוך בצורה הטובה ביותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה